Tolimiausiuose pasaulio kampeliuose magija vis dar egzistuoja, įkūnyta žemės, dangaus ir visų gamtos būtybių dvasių. Didžiosioms Europos valstybėms vis labiau plečiant savo kolonijines imperijas, jos neišvengiamai pareikš pretenzijas į vietą, kurioje dvasios vis dar turi galią – ir kai tai padarys, pati žemė kovos kartu su ten gyvenančiais salos gyventojais. „Dvasių sala“ yra sudėtingas ir teminis bendradarbiavimo žaidimas apie savo salos namų gynimą nuo kolonizuojančių užpuolikų. Žaidėjai yra skirtingos žemės dvasios, kiekviena turinti savo unikalių stichijų galių. Kiekvieną ėjimą žaidėjai vienu metu pasirenka, kurias savo galios kortas žaisti, mokėdami už tai energiją. Naudojant galios kortų derinius, atitinkančius dvasios stichijų panašumus, galima gauti nemokamų premijų efektų. Greitesnės galios įsigalioja iš karto, prieš užpuolikams išplintant ir niokojant, tačiau kitos magijos yra lėtesnės, todėl reikia apgalvoti ir planuoti, kad jas būtų galima efektyviai panaudoti. Dvasių fazėje dvasios įgyja energijos ir pasirenka, kaip / ar augti: susigrąžinti panaudotas galios kortas, ieškoti naujų galių ar skleisti buvimą naujose salos vietose. Užpuolikai plečiasi salos žemėlapyje pusiau nuspėjamu būdu. Kiekvieną ėjimą jie tyrinėja kai kurias žemes (salos dalis); kitą ėjimą jie stato tose žemėse, kurdami gyvenvietes ir miestus. Po to einantį ėjimą jie ten niokoja, niokodami žemę ir puldami visus saloje esančius vietinius gyventojus. Salos gyventojai kovoja su užpuolikais, kai jie puolami, ir teikia dvasioms kitokią pagalbą, bet ne visada tai daro taip, kaip tikėjotės. Kai kurios jėgos veikia per salos gyventojus, padėdamos jiems (pvz.) išvyti užpuolikus arba išvalyti žemę nuo niokojimo. Žaidimas siaučia: dvasios plečia savo buvimą naujose salos dalyse ir ieško naujų bei galingesnių galių, o užpuolikai stiprina savo kolonizacijos pastangas. Kiekvienas ėjimas reiškia 1–3 metus alternatyvios istorijos. Žaidimo pradžioje norint laimėti, reikia sunaikinti visas paskutines gyvenvietes ir miestus lentoje, bet kuo labiau gąsdinate užpuolikus, tuo lengviau tampa pergalė: jie pabėgs, net jei liks tam tikras skaičius gyvenviečių ar miestų. Pralaimėjimas ištinka, jei sunaikinama kuri nors dvasia, jei salą užplūsta maras arba jei „Invader“ kortų kaladė išeikvojama prieš pasiekiant pergalę. Žaidime yra skirtingi priešininkai, su kuriais reikia kovoti (pvz.: Švedijos kasybos kolonija arba atoki Britanijos kolonija). Kiekvienas iš jų keičia žaidimo būdą ir siūlo skirtingą sunkumo didinimo kelią, kad žaidimas išliktų sudėtingas, jums tobulėjant įgūdžiams.