Tai neramumų metas XX a. 20-ojo dešimtmečio Europoje. Pirmojo didžiojo karo pelenai vis dar temdo sniegą. Kapitalistinis miestas-valstybė, žinoma tiesiog „Gamyklos“ vardu, kuri kurstė karą stipriai šarvuotais mechanizmais, uždarė savo duris ir atkreipė kelių netoliese esančių šalių dėmesį. „Scythe“ yra variklių kūrimo žaidimas, kurio veiksmas vyksta XX a. XX a. XX a. praėjusio amžiaus kitoje istorijoje. Tai ūkininkavimo ir karo, sudaužytų širdžių ir surūdijusių pavarų, naujovių ir narsumo laikas. Scythe kiekvienas žaidėjas atstovauja veikėjui iš vienos iš penkių Rytų Europos grupuočių, kurios bando užsidirbti savo turtus ir pretenduoja į savo frakcijos akcijų paketą žemėje aplink paslaptingą gamyklą. Žaidėjai užkariauja teritoriją, samdo naujus darbuotojus, renka išteklius, pritraukia kaimo gyventojus, stato struktūras ir aktyvuoja siaubingus mechanizmus. Kiekvienas žaidėjas pradeda žaidimą turėdamas skirtingus išteklius (galią, monetas, kovos sumanumą ir populiarumą), skirtingą pradžios vietą ir paslėptą tikslą. Pradinės pozicijos yra specialiai sukalibruotos, kad prisidėtų prie kiekvienos frakcijos unikalumo ir žaidimo asimetriškumo (kiekviena frakcija visada prasideda toje pačioje vietoje). Scythe leidžia žaidėjams beveik visiškai kontroliuoti savo likimą. Išskyrus kiekvieno žaidėjo individualią paslėptą tikslinę kortelę, vieninteliai sėkmės ar kintamumo elementai yra „susitikimo“ kortelės, kurias žaidėjai ištrauks bendraudami su naujai tyrinėtų kraštų piliečiais. Kiekviena susidūrimo korta suteikia žaidėjui keletą pasirinkimų, leidžiančių sušvelninti burtų sėkmę pasirinkus. Kovą taip pat lemia pasirinkimai, o ne sėkmė ar atsitiktinumas. Scythe naudoja supaprastintą veiksmų pasirinkimo mechanizmą (be raundų ar fazių), kad žaidimas judėtų sparčiu tempu ir sutrumpėtų prastovos tarp posūkių. Nors žaidėjams, kurie to siekia, kyla daug tiesioginių konfliktų, žaidėjo pašalinimo nėra. Kiekviena Scythe dalis turi variklio kūrimo aspektą. Žaidėjai gali tobulinti veiksmus, kad taptų efektyvesni, kurti struktūras, kurios pagerintų jų padėtį žemėlapyje, pasitelkti naujus darbuotojus, kad pagerintų veikėjų gebėjimus, suaktyvinti mechanizmus, kad atgrasytų priešininkus nuo įsiveržimo, ir išplėsti savo sienas, kad gautų daugiau išteklių ir kiekių. Šie variklio kūrimo aspektai sukuria pagreitį ir pažangą žaidimo metu. Tvarka, kuria žaidėjai tobulina savo variklį, suteikia unikalų kiekvieno žaidimo pojūtį, net ir žaidžiant vieną frakciją kelis kartus.